Over Nexus

Nexus staat voor verbinding. Wij staan er voor studenten van de opleiding Bedrijfskunde en zijn actief in de regio Arnhem-Nijmegen. Als studievereniging bevinden we ons in een unieke positie om studenten kennis te laten maken met hun omgeving. Dit kan tussen student en bedrijfsleven zijn, maar ook tussen studenten onderling.

Nexus gaat hierin verder waar de opleiding stopt. Wij organiseren een divers pakket aan (in)formele activiteiten. Dit doen we samen met onze actieve leden en onze partners.

Geschiedenis

Studievereniging Nexus is opgericht op 18 juni 2018 door 3 studenten die naast de opleiding nog iets misten. Deze 3 studenten vonden een studentenvereniging te informeel en te weinig meerwaarde hebben voor de opleiding die zij volgden. Daarom hebben zij samen studievereniging Nexus opgericht. Het doel van de oprichting was het organiseren van activiteiten voor alle Bedrijfskunde studenten, zowel informeel (zoals een feest) als formeel (een bedrijfsbezoek). Inmiddels is studievereniging Nexus uitgegroeid tot een vereniging met ruim 200 leden met maandelijks vele activiteiten.

Oprichting.jpg
Van links naar rechts: Robbert Witsiers, Bas de Vries en Xander van Prehn Wiese

Activiteiten

Wij vinden het belangrijk om elk jaar weer een uitgebalanceerd aanbod van formele en informele activiteiten te organiseren. Deze proberen we zo goed mogelijk af te stemmen op de wensen van onze studenten.

In het verleden heeft Nexus op formeel gebied hackatons, trainingen en gastcolleges georganiseerd. Daarnaast is er ook een uitgebreid informeel aanbod, inclusief borrels, studiereizen en sportactiviteiten.

Nexus staat niet stil. Wij zijn jong en dynamisch, en proberen onze activiteiten continu beter te maken. Hierin is alle input welkom en nodigen we betrokkenen van harte uit om met ons mee te denken. Dit kan onder het genot van een kop koffie in onze eigen BK Studio.

Actief lid worden?

Lijkt het jou leuk om je in te zetten voor studievereniging Nexus en alle activiteiten die zij organiseert? Wil jij weten hoe het is om onderdeel te zijn van een commissie of eventueel het bestuur? Hiermee kan je jouw netwerk en cv een aanzienlijke boost geven en haal je gegarandeerd alles uit je studententijd.

Stuur een mail met jouw motivatie naar: info@svnexus.nl

Geïnteresseerd?

Je kunt lid worden door je in te schrijven via het kopje 'Word lid!'. De contributie bedraagt slechts €15 per studiejaar en is verder volledig vrijblijvend. Als lid van studievereniging Nexus profiteer je van vele voordelen, zoals gratis toegang tot lezingen, gratis entree bij borrels of feesten, korting op je drankjes bij BAR2 en nog veel meer!